Höga toppar, djupa dalar

Tänk om man för en dag kunde få stänga av allt vad känslor innebär. Alla jobbiga tankar, all ångest, kärlek, hat. Allt. Bara för en enda dag. Är det för mycket begärt? Ja, det är det. Man kan givetvis inte leva utan allt detta, och livet är inget jag är beredd att offra än på ett tag. Så vad gör man för att orka sig igenom all skit, all smärta, all jävla ångest? Tar till flaskan, dränker all sorg i alkohol? Knappast! Fixar skumma kontakter in i dem narkotikaklassade drogernas psykadeliska värld? Aldrig i livet!
Så vad gör man? Antingen snacka öppet om vad som pågår eller dra sig tillbaka. Det är uppenbarligen dem enda vägarna man har att välja på. Och jag föredrar en öppen och ärlig konversation framför allt annat. Men även om dem allra flesta håller med mig om det är det ändå inte den vägen som oftast väljs. Tvärtom, tyvärr.
Tänk om man för en dag kunde få stänga av allt vad känslor innebär. Alla jobbiga tankar, all ångest, kärlek, hat. Allt. Bara för en enda dag. Är det för mycket begärt? Ja, det är det. Man kan givetvis inte leva utan allt detta, och livet är inget jag är beredd att offra än på ett tag. Så vad gör man för att orka sig igenom all skit, all smärta, all jävla ångest? Tar till flaskan, dränker all sorg i alkohol? Knappast! Fixar skumma kontakter in i dem narkotikaklassade drogernas psykadeliska värld? Aldrig i livet!
Så vad gör man? Antingen snacka öppet om vad som pågår eller dra sig tillbaka. Det är uppenbarligen dem enda vägarna man har att välja på. Och jag föredrar en öppen och ärlig konversation framför allt annat. Men även om dem allra flesta håller med mig om det är det ändå inte den vägen som oftast väljs. Tvärtom, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0