Mentalt skärrad, fysiskt rubbad

Att få så kallat 'hat' riktat mot sig är vardagsmat för en som mig, som älskar att argumentera om allt möjligt via Internet. Det berör mig sällan då deras ord oftast är fulla med luft och troligtvis kommer från någon stackare med lågt självförtroende som inte vågar stå upp för sig själv och sina åsikter i verkliga livet. Och det är givetvis ett problem i sig, jag hackar inte ner på någon som har lågt självförtroende i vanliga fall. Men att kasta ur sig en mass skit hursomhelst är oftast bara patetiskt.
Men att få verkligt hat riktat mot sig, det är en helt annan sak. Det känns så långt från okej jag kan tänka mig. Det känns faktiskt riktigt jävla hemskt. Framförallt när man vet att det kommer från en verklig person som i vanliga fall inte är hatisk av sig, och när man själv dessutom vet att det är mängder av missförstånd som ligger i grunden.
Jag kan verkligen inget göra, och det tär på mig dag för dag. Vissa dagar tänker jag inte alls på skiten. Kan tillochmed gå flera dagar, veckor utan att jag har ont av gammalt groll. Men just nu gör det ont. Mycket ont. Jag är faktiskt väldigt fascinerad av hur mental smärta då och då översätts till fysisk smärta i kroppen. Man förstår sina känslor så mycket bättre på så vis.
Att få hat riktat mot sig är vardagsmat för en som mig, som älskar att argumentera om allt möjligt via Internet. Det berör mig sällan då deras ord oftast är fulla med luft och troligtvis kommer från någon stackare med lågt självförtroende som inte vågar stå upp för sig själv och sina åsikter i verkliga livet. Och det är givetvis ett problem i sig, jag hackar inte ner på någon som har lågt självförtroende i vanliga fall. Men att kasta ur sig en massa skit hursomhelst är oftast bara patetiskt.
-
Men att få verkligt hat riktat mot sig, det är en helt annan sak. Det känns så långt från okej jag kan tänka mig. Det känns faktiskt riktigt jävla hemskt. Framförallt när man vet att det kommer från en verklig person som i vanliga fall inte är hatisk av sig, och när man själv dessutom vet att det är mängder av missförstånd som ligger i grunden.
-
Jag kan verkligen inget göra, och det är just det som tär på mig dag för dag. Vissa dagar tänker jag inte alls på skiten. Kan till och med gå flera dagar, veckor utan att jag har ont av gammalt groll. Men just nu gör det ont. Mycket ont. Jag är faktiskt väldigt fascinerad av hur mental smärta då och då översätts till fysisk smärta i kroppen. Man förstår sina känslor så mycket bättre på så vis.
En dag kanske, vad vet jag?
-
-
Kent - Socker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0